Monday, 26 May 2014

“သရဏဂံု ညစ္ႏြမ္းျခင္း အေၾကာင္းသံုးပါး”

၁။ အဉာဏ-သရဏဂံုသံုးပါးအေပၚ၌ ေသခ်ာက်နစြာ မသိျခင္း၊
၂။ သံသယ- သရဏဂံုသံုံးပါးအေပၚ၌ ယံုမွားသံသယရွိျခင္း၊
၃။ မိစၧာဉာဏ- သရဏဂံုသံုးပါးအေပၚ၌ မွားယြင္းေသာ အၿမင္၊ အယူအဆ
ရွိျခင္း။ (မူလ ပဏာသအ႒ကထာ)
ထုိသံုးမ်ဳိးတို႔တြင္ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာဟူေသာ သရဏဂံု သံုးပါးအေၾကာင္းကို သိ
ေအာင္ ေလ့လာၿခင္းၿဖင့္ နံပါတ္ (၁)ႏွင့္(၂) ညစ္ႏြမ္းမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္သည္။
နံပါတ္ (၃) ညစ္ႏြမ္းမႈကိုကား ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ-ဟူေသာ သရဏဂံုအေပၚ၌ ယံု
ံၾကည္ေသာ သဒၶါတရား ႏွင့္ ပညာဉာဏ္ကို ခုိင္မာေအာင္ျပဳလွ်က္ ပယ္ေဖ်ာက္ ႏိုင္သည္။ ပယ္ေဖ်ာက္မႈ မျပဳႏုိင္ပါက သရဏဂံုပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္၏။
သရဏဂံုတည္ျခင္း
``````````````````````````
ရတနာျမတ္သံုးပါးကို သဒၶါ၊ ပညာ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ ကိုးကြယ္အား ထား လဲေလ်ာင္းရာ အမွန္ဟူ၍ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေဆာက္တည္ထားလွ်င္ ထုိရတနာ ျမတ္သံုးပါး
အေပၚ၌ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သည့္စိတ္ မေပ်ာက္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး တည္ၿမဲေန၏။
သရဏဂံုပ်က္ျခင္း ႏွစ္မ်ဳိး
``````````````````````````````````
သရဏဂံုပ်က္ျခင္းဟုဆုိရာ၌ အျပစ္ရွိေသာ ပ်က္ျခင္း ႏွင့္ အျပစ္ မရွိေသာ ပ်က္ျခင္း ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိသည္။
(၁)ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ မရွိေတာ့ျခင္း။
(၂) ေသဆံုးသြားျခင္း။
ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာဟူေသာ သရဏဂံုသံုးပါးမွအပ တစ္ပါးေသာ ဂုိဏ္းဆရာမ်ား၊ ရေသ့မ်ား၊ နတ္မ်ား၊ စသည္တို႔ကို တပည့္ေတာ္၏ အသက္ႏွင့္ခႏၶာကို အပ္ႏွင္း
လွဴဒါန္းပါ၏ဟု ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ သည္ရွိေသာ္ သရဏဂံုပ်က္၏။ ထုိသို႔
ပ်က္ျခင္းမ်ဳိးသည္ အျပစ္ရွိေသာ ပ်က္ျခင္းမည္၏။ မေကာင္းေသာ အက်ဳိး
မ်ားကိုသာ ရရွိေစနုိင္သည္။
ေသဆံုးသြား၍ သရဏဂံုပ်က္ျခင္းသည္ အျပစ္မရွိေသာ ပ်က္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္၏။
ေသဆံုးၿပီးေနာက္ ထုိသူ ေဆာက္တည္ခဲ့ေသာ ကံအားေလ်ာ္စြာ နတ္စည္းစိမ္ ခံစားစံစားရၿခင္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာသုခႏွင့္ ျပည္စံုျခင္း စေသာ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကို ရရွိနုိင္သည္။
ယခုေခတ္တြင္ ေသဆံုးသြားေသာ သူမ်ားကို သရဏဂံုတင္ၿခင္း ျပဳလုပ္ၾကေလ့ရွိ၏။ ေသသူ၌ စိတ္မရွိ၊ ေစတသိတ္မရွိ၊ ဥတုဇ႐ုပ္ ဟုေခၚေသာ အေလာင္းေကာင္သာ ရွိ၏။ စိတ္မရွိေသာ အေလာင္းေကာင္ကို အဘယ္သို႔ သရဏဂံု
တင္ႏိုင္အံ့နည္း။ က်န္ရစ္သူမ်ား၏ သရဏဂံု က်ဳိးျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း၊ ေပါက္ျခင္းမွ ျပန္လည္ တည္သြားေအာင္သာ သရဏဂံုေပးျခင္း ျဖစ္၏။ သရဏဂံု တည္၍
ေကာင္းမႈအစုစုကုိ ျပဳလုပ္ရျခင္းသည္ အက်ဳိးမ်ားလွသည္။ ထုိသို႔ေသာေကာင္း
မႈသိုလ္မ်ဳိးကို ေသသြားေသာ သူတို႔အား အမွ် ေပးေဝျခင္း ေသသူအတြက္ အ
က်ဴိးထူးလွ၏။
သရဏဂံုၿဖစ္ မျဖစ္
``````````````````````````
၁) ေဆြမ်ဳိးျဖစ္၍ ရွိခုိးျခင္း။
၂) ေၾကာက္၍ ရွိခုိးျခင္း။
၃) ဆရာျဖစ္၍ ရွိခုိးျခင္း။
ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို ရွိခုိးလွ်င္ သရဏဂံု
မျဖစ္တည္ေပ။ ယံုၾကည္ၿပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္ အေနျဖင့္ ရွိခိုးမွသာလွ်င္ သရဏဂံု ျဖစ္တည္သည္။
သရဏဂံုပ်က္ မပ်က္
````````````````````````````
သရဏဂံု ေဆာက္တည္ၿပီးေသာ သူသည္ -
(၁) သာသနာေတာ္မွအပ တပါးေသာအယူရွိေသာ တိတၳိတို႔၌ ရေသ့ရဟန္းျပဳ
ထားေသာ ေဆြမ်ဳိးကို “ဤသူသည္ ငါ၏ ေဆြမ်ဳိးတည္း”ဟု အသိရွိလွ်က္ ရိွခိုး
ေသာသူသည္ သရဏဂံု မပ်က္ေပ။ ရေသ့ရဟန္း မဟုတ္ေသာ ဦးေလး ဘ
ႀကီး စသည့္ ေဆြမ်ဳိးတုိ႔အား ရွိခိုးေသာ သူသည္လည္း သရဏဂံု မပ်က္သည္
သာတည္း။
(၂) ထို႔အတူ ေၾကာက္ရြံ၍ ဘုရင္ (သို႔) ကိုယ့္၏ အထက္ လူႀကီးကို ရွိခိုးျခင္း
သည္လည္း သရဏဂံု မပ်က္သည္သာတည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္္ဆိုေသာ္ ဘုရင္
ကို ျပည္သူတို႔က ပူေဇာ္အပ္ေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မရွိခုိးအပ္ မ႐ိုမေသ
ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးမဲ့ကိုသာ ၿဖစ္ေစေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ရွိခိုးရ
၏။ ထုိသို႔ ရွိခိုးခဲ့ေသာ္ သရဏဂံု မပ်က္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေခတ္ ကိုယ့္အထက္
လူႀကီးကို ေၾကာက္သျဖင့္ လက္အုပ္ခ်ီေသာ္ ေဆာက္တည္ထားေသာ သရဏ
ဂံုသည္ မပ်က္ႏုိင္ဟု မွတ္ယူရမည္။
(၃) တစ္ခုခုေသာ အတတ္ပညာကို သင္ေပးေသာ တိတၳိကို “ဤသူသည္ ငါ
၏ ဆရာတည္း”ဟူ၍ မိမိ၏ ဆရာအမွတ္ျဖင့္ ရွိခိုး ျခင္းသည္လည္း သရဏဂံု
မပ်က္ေပ။


Reposted by crystal news

crd to : အရွင္ဥကၠံသ(ဖားေအာက္ေတာရ) , ဗဟုသုတ မွတ္စုမ်ား

No comments:

Post a Comment